Tuesday, November 2, 2010

Makcik oh makcik..


dalam kehidupan seharian kita sudah di didik utk saling hormat menghormati di antara satu sama lain.. lebih2 lagi pada golongan muda, manakala golongan yg berusia pula perlu menunjukkan contoh yg terbaik buat anak2..

kejadian ini berlaku 2minggu lepas klo xsalah la.. aku baru teringat nak cite kat sini. masa tu aku g KL, al-maklumla parking kat kl memang payah & jalan sesak.. aku malas nak round pusing2 cari parking, hanya menunggu di tepi sementara menunggu kete lain kluar.. lagipon tempat parking tu yg paling hampir ngn destinasi aku..

aku pon menunggu dan terus menunggu.. alhamdulillah setelah setengah jam menanti akhirnya ada kete yg nak kluar.. aku pon xcited coz dah lame dlm kete.. sementara kete tu kuar signal dihidupkan, tibe2 ada 1 kete xtau dtg dr arah mana meluru laju masuk parking yg aku dok tunggu2 tu.. memang biadap dlm ati! dgn toleransinya aku kluar utk berbicara baik ngn mamat tu, dlm kete tu ada mak ayah dia skali..

aku : bang, sy dah tunggu lama ni, singnal pon sy dah bg nk masuk parking ni..
mamat : oh ye ke, sy xnampak pon awk bg signal, sy ingat awk baru kuar dr parking?
aku : xla bang sy yg nak masuk parking ni, tu pasal sy tunggu blakang kete tu..

abang tu mula dh lembut ati, mayb sebab pompuan kot..hehe

tiba2!!!

mak mamat : dik, cepat la kluar kunci je kete tu.. (sambil menghempas pintu kete)

perrrrrhhhhhhhh makcik ni x blh blah langsung muka dia time tu, memang aku dah panas tp pk makcik je..ishhh

tp masa tu aku malas nak cakap ngn makcik tu, anak dia pon malu kot dgn tindakan mak nya tu, akhirnya dia mengalah & beri aku kotak parking tu..

demikian la kisah realiti yg pernah ku hadapi.. 'BUDI BAHASA BUDAYA KITA'

2 comments:

serikandispa said...

err anak dier hensem tak? hehe

Marziana Lin said...

boleh tahan la, dats y xsanggup nak marah mak dia..haha

 
blog design by suckmylolly.com

Template Modified and Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates