Wednesday, February 24, 2010

Otak tgh LIGAT!!

Tibe2 aku susah plak nak tido kat BTR ni mungkin sebab tukar angin agaknya.. dari tadi otak aku ligat memikirkan pasal biz.. terngiyang2 kata2 abg pam masa ida borak ngn dia td.. abg pam ckp skrg ni kena buat sesuatu, xboleh harapkan duit makan gaji sahaja.. byk biz yg kita boleh buat.. org cina takat ngaji form3 pon dah boleh jadi tokey mcm2 biz.. tp kite ni masih bergantung ngn mkn gaji n keje 'gomen'.. biz yg abg pam maksudkan tu bukan la biz juta2 pun stakat biz kecil2 lan je tp boleh making money.. dia pon tgh mencari2 biz conventional yg boleh di buat selain keje.. atlest dapat gak tambah duit poket.. antara biz yg hangat di bualkan adalah :

1) Open Tuisyen Center
2) Jual Barangan secara on-line
3) Jual Hand-phone



aku tertarik dgn biz yg di nyatakan di atas.. n macam2 idea muncul sampai aku jadi xboleh tido,,hehe... hopefully semua ni akan jadi kenyataan.. buat secara kecil kecilan dulu.. selain tu kitorang serumah ada gak cadangan nk jual 'pecel lele' kat dak2 ukm + juice blended.. skrg aku buat planning dulu, harap semua dpt berjalan dgn lancar.. doa2 kan la ye!!



dak umah aku sampai dah menyampah nk ckp pasal hal ni coz sume yg kitorang masak sume nk jual tp 1 pon blom bejalan lagi buat masa ni.. hehe, Ya Allah Ya Tuhan Ku, kuatkan lah semangat aku.. amin

5 comments:

widda_me said...

rasa cool ok sebut bisnes itu BIZ...
hahahah

wida tak makan pecel lele...
camner?????
baik buat menu lain gak klu nak wida berkali2 ke kedai anda...hahahahaha

enahlatif said...

wei..aku nk join gak wei...
make sure aku ade la dlm plan korang...
nk cri income lebih nie...
ade modal kite setup restoran..
kite start kecik2 dulu beb...aku amik shift mlm...no hal sssh skrg nie..
but make sure it's konvensional beb...ok??

Marziana Lin said...

wida : pecel ayam pon ada gak bg yg xmakan lele... nti wida jadi ajen kat kolej yg wida duduk ye..hehe

enah : ni baru kecil2 lan makcik, klo nk open restoran nti aku panggil ko tuk letak modal ye..time tu ko jaga la tuk shift mlm open 24hours..haha

didie said...

make sure jalan as yang dirancangkan ye cik misha kita..hihih..tak sabar nak berbisnes nie...

Ajiz Lopez said...

nak join bukak pecel kat ukm.. hehe..

 
blog design by suckmylolly.com

Template Modified and Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates