Wednesday, July 1, 2009

apa ada pada NAMA??

aku heran bila masih ada golongan yg masih mempertikaikan mengenai NAMA.. selain nama mempunyai maksud tersendiri, apa lagi yg ada pd nama skrg ni? ye... aku tau nama adalah pemberian yg tak terhingga oleh kedua ibu bapa kita, tp xbermakna bila ada org beri panggilan lain utk kita, kita dah lupa dgn nama asal kite.. kenapa masih ada org yg dok nk mengata itu dan ini.. contohnya aku, wlpun di kalangan kwn2 kat ukm n ofis panggil aku misha, but im still know my real name ok.. n bila ada org di kalangan family n kwn2 lama yg kenal aku panggil aku ANA, aku still boleh sahut panggilan tu.. xde la aku buat bodoh jek or malu ngn nama asal aku!! n kenapa nama aku jadi lain p0n,xperlu la aku ulang cite tuk kali yg ke-2, its not bout nama tu kekampongan ke or wat ever.. aku SAYANG nama tu.. sila la rujuk post blog aku yg awal..

aku p0n xkisah org nak panggil aku MISHA ke ANA ke bg aku nama tu hanya panggilan supaya bila org nk bercakap ngn aku, boleh la guna nama tu, xla bunyi kurang ajar sgt panggil HOI2! yang penting aku tau siapa diri aku.. aku masih ingat asal usul aku, aku xlupa apa yg arwah mak aku n abah aku ajar..aku xlupa diri, aku xbuat benda2 yg xsenonoh.. aku masih AKU yg dulu.. cuma peningkatan kematangan je yg ubah aku sket supaya x HUHA HUHA sgt mcm dulu.. emm n KELAZERAN mulut aku p0n dah tumpul sket.. selain potongan rambut aku yg sentiasa berubah.. lain2 perkara yg tidak di nyatakan masih sama seperti dulu..

bagi aku nama hanya tajuk luaran bg sesebuah buku cerita, yg penting isi kandungan buku tu baik atau tak tuk dijadikan makanan otak.. klo la sebaik mana nama yg diberi tp perangai mcm setan p0n xguna jugak?? n klo la nama nya dulu di panggil khatijah n skrg panggil khaty but still boleh hormat org tua p0n apa salah nye kan?? dalaman tu lg penting berbanding NAMA yg di gunakan.. emm, ntah la bg aku benda ni terlalu SUBJEKTIF utk di perkatakan.. stiap org ada pandangan yg tersendiri mngenai panggilan nama ni..lain org, lain pendapatnya.. bg aku jgn sampai lupa diri sudah.. thx a lot to my parents yg dah beri aku nama yg best n sedap di dengar n yg paling utama penat lelah utk mendidik aku slama ni, aku xlupakan..emm tu jela yg aku nk share ngn korang.. adios!!

@#$%& dah lame x rasa kecik ati ngn darah daging sendiri..emmm @#$%*&

2 comments:

iXa said...

support ana misha yeargh!!!

Marziana Lin said...

hahaha..nama baru lagi ni..ana misha! thx ixa...

 
blog design by suckmylolly.com

Template Modified and Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates